Thief 3 Sneaky Upgrade

Автор clearing, 17 марта 2012 07:15:37

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

clearing

snobel выпустил патч для Thief 3: Thief 3 Sneaky Upgrade.
•Любое разрешение экрана, поддерживаемое системой, можно выбрать на странице настроек. Кроме того, указаны и соотношения сторон;
•Дополнительно можно задать свой собственный пользовательский видео-режим;
•Нет проблем с соотношением сторон 16:9;
•В широкоэкранном режиме горизонтальный вид увеличивается (т.е., "гориз.+") вместо обрезки сверху и снизу;
•Ширина поля обзора может быть задана пользователем. Настройки будут работать как с оригинальной игрой, так и с фэн-миссиями, со старыми сохранениями и с миссиями, использующими измененённую посредством скриптов ширину поля обзора ("Колыбель");
•Графический интерфейс и меню отображаются правильно, независимо от разрешения экрана и соотношения сторон;
•Интерфейс торговли в игре работает корректно, независимо от установок ширины поля обзора;
•В 3-мониторном режиме графический интерфейс можно разместить на центральном мониторе;
•Также добавлен фикс для многоядерных машин;
Кроме того, были добавлены некоторые улучшения:
•Настройки отражаются и/или масштабируются внизу главного графического интерфейса;
•Мелкие улучшения графического интерфейса: возможность удаления надписи "Пусто", нежелательных мигающих элементов и сокрытия интерфейса отпирания замков;
•Возможность удаления всплывающих во время загрузки подсказок;
•Возможность скрыть раздражающую многих надпись "Версия игры" в главном меню



LongShad

Играть на вытянутой полоске из мониторов и смотреть как искривляется пространство очень весело, ага.
ЦитироватьВозможность скрыть раздражающую многих надпись "Версия игры" в главном меню
;D

А патч решает хотя бы какие-нибудь проблемы с видеокартами? Просто у меня игры на Flesh Engine каждые 20 минут либо периодически дико тормозят, либо падают, либо роняют драйвер видеокарты (игра вылетает, но дополнительно сообщается о завершении работы драйвера видеокарты и просят перезагрузиться).

DJ Riff

Цитата: LongShad от 17 марта 2012 08:38:36Играть на вытянутой полоске из мониторов и смотреть как искривляется пространство очень весело, ага.
Три монитора это не полоска, а полусфера, они же под углом установлены. Выглядит вполне нормально.
Тьма тоже распространяется со скоростью света.

ReddeR

Опробовал - красота! Никаких зависаний на загрузках, никаких глюков. Все настраивается из меню. 1360х768.
Intel Core i3-6100, 3700 MHz; Gigabyte H110M-S2-CF ; DDR4 8Gb; MSI GTX 1650 Gaming X 4Gb - мое ржавое ведерко

Savar

Блин, и проверить не на чём  :\
Кажется уже выпускался подобный патч - TDS_widescreen_patch

Tim565

#5
ух, вовремя, диплом сдам и засяду вора 3тьего перепроходить с широким экраном..если сдам конечно

clearing


clearing


clearing


Glypher

#9
Вышла версия 1.1.2 - Скачать | Readme

Список изменений:

The installer:

● No longer requires the Visual C++ 2010 runtime
● Now checks the integrity of the patched executables
● Creates a start menu group containing shortcuts to the readmes, installed FMs etc
● Various minor improvements
● Better desktop icons

The game:

● Movies are now shown correctly. Movies other than the main menu backdrop are allowed to crop to fit the monitor, up to a 16:9 aspect ratio by default (the actual movie aspect ratio is approximately 16:7). There are new options to adjust how much cropping is allowed
● Loading screens are now shown correctly. There is a new option to set the aspect ratio for the loading screens
● Most of the ultrawidescreen issues have been fixed: FOV and speed for the bow zoom and mechanical eye, lighting on readables, the options screen 'Defaults' button going missing or losing the text, subtitles appearing to the right
● If the "Thief - Deadly Shadows" folder in your Documents folder is not used for savegames, then it can be deleted and will not be recreated
● Tweak to disable the mechanical eye overlay
● Tweak to not show the loot percentage when picking up loot
● Various minor bugfixes

FM support:

● New option for prioritizing FM languages. The installer allows selection of the language to be given the highest priority.
● Fix for the mechanical eye zoom not working in FMs. (Sort of, the overlay is disabled by default for FMs)
● Option to use the IntroMovies function to show a briefing movie
● A couple of other new options for mappers and testing
● FMSel updated to 1.1.1 (from the 1.21 NewDark release) plus some minor fixes
● GUI translations for FMSel. German, French, Polish and Danish are currently available
● The T3 edition of the FMSel DLL now works with Thief 1-2 as well

The focus for 1.1.3 will be more tweaks, the Minimalist Project and hopefully more fixes for the remaining known issues.
...only we know the secrets of the Glyphs...only we know the truth... - Keeper Archives

"To shape a glyph is to shape History." - Caduca

clearing

Спасибо за инфо! Залил на сайт.

Glypher

Вышла версия 1.1.2.1 - Скачать

Исправлены следующие ошибки:

● Temporarily leaving the game window (alt-tab, alt-enter, Windows key etc.) no longer causes text to become enlarged or disappear
● Windows 8: Changing the game's brightness setting had no effect
● Windows 8: Lockpicking etc. was broken, even with VSync on
● Crash when selecting an unsupported multisampling mode (original bug)
● Windows 8: Crash when selecting a supported multisampling mode
● Windows 8, Linux/WINE: The desktop would show between levels, even with the fix to disable desktop effects while playing (original bug, sort of).
● A 'waiting' mouse pointer was shown during intro movies and loading screens
● Some FMs would fail when launched with the command line argument -fm=
...only we know the secrets of the Glyphs...only we know the truth... - Keeper Archives

"To shape a glyph is to shape History." - Caduca

clearing


Glypher

Вышла версия 1.1.3 - Скачать | Readme

The installer:

  • Optionally disable the short intro movies. Enabled by default because most newcomers probably want this
  • Optional fix for text corruption in some FMs. (Very visible in the main menu version number)
  • Bugfix: Don't fix the game root registry entry if deselected
  • Allow the FM installation folder to be inside the game root
  • Install VC++2013 runtime files in the game root. (Everything has moved to VC++2013)
The game:

  • Your chosen difficulty setting is now applied in the City sections. Even with the 1.1 patch only the proper missions would use the difficulty setting while the City would always use Normal difficulty. (There's an option to restore default behaviour.)
  • Mod support - the features are described in the readme. Stay tuned for 1.1.4...
  • There's now one set of options files for all locales and FMs
  • The load/save list will now not show folders which are not savegames
  • Allow the FM and mods installation folders to be inside the game root
  • For unobstructed screenshots it's now again possible to remove the HUD completely by setting HUDScaleFactor=0
  • New tweaks:
     

       
    • Better mouse response, including removed motion blur
       
    • More realistic physics
       
    • Scale the difficulty up or down. (Can be set to zero for a 'notarget' cheat)
       
    • Remove purple fog and bouncing arrows
       
    • Disable auto-raising of the blackjack and dagger
       
    • Reduce or remove headbobbing
       
    • Stay first-person, even in death...
       
    • Classic speed. (Walk by default, run qualifier)
       
    • Alternative background modes for the maps/readables screens: Black, transparent with a fixed light, fully transparent and unpaused, ditto with mouselook
       
    • Alternative background modes for the pause screen: Black, transparent with a fixed light, fully transparent
       
  • Useful options for exchanging savegames with other people:
     

       
    • Plaintext folder names, e.g. "The Blue Heron Inn 01-12-14 12_52_27" instead of "44B7761B-AFE0C308-2B5AD5A3-12B6CE09-FA239DB7"
       
    • Force refresh of the savegames index on start-up
       
Originally the plan was to provide an additional 'Fat Edition', which would use the new mod support to provide the Minimalist Project, John P's textures and the Gold Project in one installer. This has been postponed - the Gold maps are still being worked on, and testing has shown that a configuration tool for the mods is necessary.

The changes to FMSel are very minor compared to 1.1.2.1. The patch for the NewDark 1.21 source can be found здесь.

The focus for 1.1.4 will be the Fat Edition, and hopefully fixing some original issues with high framerates.
...only we know the secrets of the Glyphs...only we know the truth... - Keeper Archives

"To shape a glyph is to shape History." - Caduca

clearing